Jordi Caballero Arquer

Jordi Caballero Arquer
Cicle Formatiu d'Educació Infantil (2n A)
Curs 2010/11 - IES Francesc Ribalta - Castelló de la Plana


dimecres, 6 d’octubre del 2010

Conèixer el company

DINÀMICA 3: Conèixer el company (Lledó Pascual)
Aquesta dinàmica s'ha dividit en 3 subdinàmiques.

Classificació de la dinàmica:
Dinàmica de confiança i de treball en equip.

Objectius de la dinàmica:
  • Treballar la confiança en el grup
  • Practicar l'orientació espacial i l'equilibri
  • Assimilar els conceptes de percepció auditiva i tàctil
  • Treballar la capacitat d'adaptar-nos a l'altre
  • Entendre les discapacitats

Destinataris (edat apropiada):
Degut a que requereixen un bon control sobre l'equilibri, aquestes dinàmiques van dirigides a xiquets/es a partir dels 5 o 6 anys i fins i tot a adolescents i adults.

Mida del grup
Aquesta dinàmica la farem per parelles però juntament amb la resta del grup.

Temporalització (durada)
Entre 30 i 40 minuts amb les diferents variants.

Recursos (materials, econòmics, espacials, humans...)
Recursos Materials: Un mocador per parella.
Recursos Humans: Les persones del grup i l'educador/a.
Recursos Espacials: Un espai sufientment ampli per moure'ns amb un mínim de soltura.

Desenvolupament
La primera de les dinàmiques és la del “llaç”.
En aquesta dinàmica ens posarem per parelles. Una de les persones de la parella anirà amb els ulls embenats amb un mocador i agafada de la mà del seu company/a, que l'acompanyarà per tot el pati evitant obstacles i a les altres parelles i preguntant a la persona amb els ulls embenats per on anem, per veure si està orientada. A més, si trobem una altra parella (cosa més que probable), intentarem que la persona amb els ulls embenats endevine amb el tacte qui és l'altra persona.
Després de 5 o 10 minuts les parelles intercanviaran el mocador i repetiran l'activitat.

En la segona dinàmica, aquesta volta canviem les parelles i el mocador ens servirà per lligar-nos les cames. Aleshores omençarem a caminar pel pati intentant coordinar els nostres moviments i després, si ja hem agafat confiança provarem de córrer o de botar.

I en la tercera dinàmica, ens deslligarem de les cames i formarem un rotgle agafats de les mans i mesclats i mesclades tot el que puguem. Un membre del grup (amb els ulls embenats) estarà al mig del cercle i intentarà endevinar pel tacte a qui està tocant, mentres que els altres intentaran no ser tocats/des ajupint-se o evitant el company/a, però sempre sense soltar-se les mans.

Variants
Afegiríem més dificultat (i segurament més diversió) si usem més mocadors per parella i lliguem més parts del cos (cama i braç o cintura, per exemple).

Avaluació
En haver finalitzat les dinàmiques, fomentarem el comentari sobre l'activitat per veure si ha agradat, si s'ha gaudit i si es vol repetir en el futur.

Observacions
M'han agradat prou les tres dinàmiques, però sobretot la primera perquè era una mostra molt clara de com se sent una persona invident, i això ens ajuda molt a empatitzar amb aquest col·lectiu; d'altra banda, la dinàmica de les cames lligades ha estat molt divertida.


(torna a l'inici)