Jordi Caballero Arquer

Jordi Caballero Arquer
Cicle Formatiu d'Educació Infantil (2n A)
Curs 2010/11 - IES Francesc Ribalta - Castelló de la Plana


dilluns, 25 d’octubre del 2010

L'embolic

DINÀMICA 7: L'embolic (Arantxa)

Classificació de la dinàmica
Dinàmica de cooperació.

Objectius de la dinàmica
  • Treballar en equip
  • Fomentar la cohesió de grup
  • Ajudar als companys
  • Adaptar-se als altres
  • Divertir-se
  • Crear ambient positiu

Destinataris (edat apropiada)
Pels requeriments motors, la dinàmica està indicada per nens/es a partir de 3 anys, fins a adults.

Mida del grup
Tot el grup hi pot jugar alhora.

Temporalització (durada)
Uns 10 o 15 minuts, depenent del grau d'acceptació per part del grup i, per tant, de les repeticions què en fem.

Recursos (materials, econòmics, espacials, humans...)
Recursos Materials: No són necessaris.
Recursos Humans: Tots els membres del grup i el dinamitzador/a.
Recursos Espacials: La nostra aula, si hi ha prou espai o el pati si també.

Desenvolupament
Tot el grup es col·locarà formant un rotgle, amb els ulls tancats i els braços i les mans estirades cap endavant. Anirem avançant per tal de buscar dos companys/es, i agafar-nos-en (un amb cada mà).
Quan tota la gent estiga agafada, i format l'inevitable embolic, haurem d'intentar entre totes i tots desfer l'embolic sense soltar-nos les mans i tornar a formar un rotgle com a l'inici.

Variants
Si el nombre de participants és molt alt, podem formar dos cercles, per exemple.

Avaluació
La dinàmica és senzilla i divertida, podríem comentar si ens ha agradat i si la volem repetir en una altra ocasió (què serà segur què sí).

Observacions
De fet, pel què hem dit a l'apartat de Variants, el resultat final de la dinàmica van ser dos cercles i no un com estava previst inicialment.
Del què deduim que si fem la dinàmica amb molta gent, fer un sol cercle és més complicat.


(torna a l'inici)

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada