Jordi Caballero Arquer

Jordi Caballero Arquer
Cicle Formatiu d'Educació Infantil (2n A)
Curs 2010/11 - IES Francesc Ribalta - Castelló de la Plana


dilluns, 25 d’octubre del 2010

El viatge de la nostra vida

DINÀMICA 6: El viatge de la nostra vida (Pili)

Classificació de la dinàmica
Dinàmiques de confiança, de coneixement i d'expressió emocional.

Objectius de la dinàmica
  • Realitzar un recorregut pels nostres records i vivències.
  • Intentar conèixer-nos millor a nosaltres mateixes i a la resta del grup.
  • Expressar i compartir (si volem) les nostres emocions amb el grup.
  • Fomentar la creativitat mitjançant el dibuix on representem algunes de les vivències més importants de la nostra vida.
  • Fomentar la capacitat de concentració en l’activitat.

Destinataris (edat apropiada)
En principi, pel nivell de dibuix que exigeix i, sobretot, per l'esforç emocional que pot suposar, estaria recomanat per adults.

Mida del grup
Aquesta dinàmica la podem realitzar amb un mínim de 2 persones i un màxim que pot ser perfectament tot el grup.

Temporalització (durada)
En aquest cas serà difícil de calcular, ja que podem donar un temps concret per realitzar el dibuix (uns 10 minuts), però després ja dependrà de la quantitat de gent que siguem i del nivell d'obertura emocional, que segons casos, requerirà del seu temps.

Recursos (materials, econòmics, espacials, humans...)
Recursos Materials: Fulls en blanc i colors.
Recursos Humans: Els membres del grup i el dinamitzador/a.
Recursos Espacials: La nostra aula.

Desenvolupament
El dinamitzador/a presentarà i explicarà l'activitat mentres es reparteix el material, la qual consistirà en la representació gràfica, de manera individual i voluntària, de les vivències que més ens han marcat en la vida,
Durant els aproximadament 10 minuts que dedicarem al dibuix, insistirem en la necessitat d'estar en silenci per facilitar la concentració.
Posteriorment, en grup, cadascú/na comentarà, si vol, el seu dibuix i compartirà els seus sentiments amb la resta. Hem de tindre en compte que pot ser no totes les vivències hagen estat positives i s'ha de respectar la voluntat de la persona de compartir-les o no amb la resta, així com donar-li el seu temps.

Variants
Per la previsible càrrega emocional que puga tindre reviure certs moments de la nostra vida, aquesta dinàmica podríem adaptar-la per a xiquets/es o adolescents “suavitzant-la”, per exemple, limitant l'expressió gràfica a “els moments què més m'han agradat”.

Avaluació
Una volta tot el grup ha explicat el seu dibuix (les seues vivències) comentarem de manera voluntària, què ens ha paregut la dinàmica, si ens ha agradat, si l'hem trobada interessant o si ens ha ajudat a expressar vivències i sentiments que pot ser fins ara no havien aflorat en públic.

Observacions
Crec que va ser una dinàmica molt encertada, tot i que en primera instància va resultar un tant “dura” degut a que vàries persones van reviure moments poc agradables i van esclatar a plorar, crec que per eixes persones (i pel grup també) va resultar una experiència alliberadora compartir aquells moments amb la resta dels companys i companyes.



(torna a l'inici)

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada