Jordi Caballero Arquer

Jordi Caballero Arquer
Cicle Formatiu d'Educació Infantil (2n A)
Curs 2010/11 - IES Francesc Ribalta - Castelló de la Plana


divendres, 18 de març del 2011

Records

DINÀMICA 29: Records (Miriam M.)

Classificació de la dinàmica

Dinàmica de coneixement i confiança.


Objectius de la dinàmica

  • Realitzar un recorregut per les vivències positives de la nostra vida.

  • Recordar els nostres records bonics.

  • Pujar l’autoestima.

  • Fer un dibuix creatiu en el qual es puguen veure alguns dels nostres records.

  • Conèixer millor a la resta del grup.

  • Fomentar la creativitat.

  • Treballar la memòria.


Destinataris (edat apropiada)

Aquesta dinàmica va destinada a persones adultes o joves, però també es podria realitzar amb xiquet/es però fent algunes variants.


Mida del grup

Aquesta dinàmica es pot realitzar amb un mínim de dues persones i podem realitzar-les totes les persones que vulguin.


Temporalització (durada)

La durada de l’activitat serà d'uns 30 minuts entre dibuixar i comentar els dibuixos, tot i què variarà segons el nombre de participants. Quan més participants realitzaran la dinàmica major serà la seua durada.


Recursos (materials, econòmics, espacials, humans...)

Recursos Materials: Fulls en blanc i retoladors o ceres.

Recursos Humans: Tots els membres del grup i el dinamitzador/a.

Recursos Espacials: La nostra aula.


Desenvolupament

En primer lloc repartirem el material a tots els integrants del grup (un full blanc i colors), seguidament els indicarem que s'han de relaxar i estar en silenci, ja que així serà molt més fàcil realitzar aquesta activitat.

Després explicarem que cada persona, haurà de realitzar dibuixos al seu full en els quals deuran plasmar alguns del records o vivències positives que han viscut al llarg de les seues vides.

És molt important que cadascú es relaxe i que no parle amb la resta de companys/es, d’aquesta manera, els resultarà molt més fàcil intentar fer un viatge a la seua memòria per a arribar als seus records positius amb el fi de plasmar–los en el full mitjançant diferents dibuixos.

Una volta tots els membres del grup hagen finalitzat els seus dibuixos passaran a comentar-los a la resta de companys/es per tal de compartir els seus records. També podem dir que a l’hora de comentar els dibuixos, es podran mencionar només alguns dels records, no cal dir –los tots.


Variants

En quant a les variacions, dir que si tenim un grup molt gran de persones amb qui treballar, podem fer aquesta activitat dividits en xicotets grups. A més, en cas de que realitzem aquesta dinàmica amb xiquets, podrem ajudar–los fent-los preguntes sobre la seua vida com per exemple (“i què feies en estiu?, on anaves de vacances?”) amb la finalitat de fer-los recordar coses bones que els hagen passat.


Avaluació

L’activitat ens pot servir per a conèixer molt més als companys, per a conèixer un poc més sobre la seua vida, de les seues experiències i records bonics. També ens serveix per a confiar en els companys a l’hora de contar les nostres vivències positives. Per últim també ens ajuda a pujar la nostra autoestima al recordar els fets positius que han tingut lloc al llarg de la nostra vida.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada