DINÀMICA 21: Perduts a la Lluna (Marisa i Flores)
Classificació de la dinàmica:
Dinàmica de treball en equip i cognitiva.
Objectius de la dinàmica:
Treballar en equip
Escoltar i reflexionar amb els altres
Ordenar pensaments i prioritats
Destinataris (edat apropiada):
Per la dificultat cognitiva, està destinada a adolescents a partir de 12 anys.
Mida del grup
Pot participar-hi tot el grup, però en grups de 5 persones.
Temporalització (durada)
Uns 30 minuts pel treball en equip, i uns 30 minuts més per ficar les eleccions en comú i comprovar les puntuacions.
Desenvolupament
L'educador/a ens presenta la dinàmica, que consisteix en un supòsit de supervivència utilitzat com a exercici d'entrenament dels i les astronautes de la NASA.
El supòsit és que ens hem perdut a la superfície lunar, i per consens dins de cada grup, hem de prioritzar per ordre d'importància entre una sèrie d'objectes que ens proposen (bengales, llumins, oxigen... veure el supòsit al complet a la pàgina 75 del llibre d'Habilitats Socials).
Posteriorment, comprovarem la nostra priorització amb la de la NASA per veure qui haguera sobreviscut millor.
Recursos (materials, econòmics, espacials, humans...)
Recursos Materials: Full de paper i bolígraf.
Recursos Humans: Tots els membres del grup i el dinamitzador/a.
Recursos Espacials: La nostra aula.
Avaluació
A banda de comprovar les puntuacions, reflexionarem al voltant de la importància de la presa consensuada de decisions i el valor d'escoltar i tindre en compte els diferents punts de vista.
Observacions
És molt curiós observar la diferència que hi ha, en molts casos, entre les tries individuals i les grupals, una volta raonades i discutides.
Variants
Es poden fer variants adaptant el supòsit a situacions més concretes, com ara que ens perguem durant una excursió per la muntanya.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada